coaching

coaching

מספר טלפון

04-6935062

מאמרים לפי נושאים

הרצאות

אימון ושמו זרימה

ההרצאה על מהות הזרימה מלווה בסרטים ומציגה את ההיבטים המרתקים של תופעת הזרימה במהלך אימון, בחינוך ובעבודה עם אנשים.  הגישה של שאיפה לזרימה מהפכנית במהותה בהיותה חותרת בסופו של דבר למינימום מאמץ, מכסימום השפעה.

חינוך

תוכניות לקידום ההוראה הפרטנית בבית הספר

רפורמת "עוז לתמורה" חותר לשינוי בתרבות הבית-ספרית באמצעות הוספת שעות פרטניות, שבהן המורה עובד עם קבוצות קטנות של תלמידים, הן לשם תגבור לימודי והן ליצירת שיח חינוכי משמעותי עם תלמידיו.

כדי לנצל את תוספת השעות האלה בצורה מיטבית, ראוי להכשיר את המורים להוראה בקבוצות קטנות והוראה פרטנית. המורה המיומן בקשר עם כיתה קטנה, צריך לסגל עצמו לגישות דיאלוגיות ומגע אישי ברמה גבוהה.

נראה כי גישות האימון הינן נכסי צאן וברזל של ההוראה הפרטנית וראוי כי המורה המיומן יסגל לעצמו מיומנויות אלה.

אנחנו מציעים לבתי הספר מגוון אפשרויות עבודה עם מורים על תחום זה. המגוון כולל ליווי מערכתי, סדרת הרצאות שתבנה עם הלקוח, הרצאות בודדות.

מהי הוראה פרטנית?

 ההוראה הפרטנית מבוססת על גישה של תהליכים חינוכיים פרטניים וממוקדים. כל לומד מקבל הנחיה פרטנית לפי צרכיו, תוך שימת לב ליכולותיו ולסגנונו האישי. תפיסת הפרטנות רואה באימון ובביצועים המותאמים ללומד את מרכז תהליך הלמידה. המרכז לאימון קונפלואנטי  פיתח גישה מיוחדת המובילה לומדים  לחוויות הצלחה ומימוש תהליכי זרימה בלמידה. קונפלואנטיות פרושה זרימה יחד. זרימה בין – מורה ולומד, מוח ימין עם מוח שמאל, ומשאבים  פנימיים וחיצוניים. הגישה משתמשת בכלים מתקדמים  כמו כלי האימון,  שפת ההשפעה, שפת ההצלחה, המרחב הדיאלוגי האימוני, שיכלול אסטרטגיות למידה ועוד. גישות אלו  מקורן בחינוך, NLP, גשטאלט, תורות אימון אישי, תהליכי העצמה, הערכה מעצימה  ועוד…

 סביבות הלמידה

 סביבות הלמידה אותן נציע  למורים מגוונות ביותר:

  • הוראה פרטנית
  • הוראה בקבוצות קטנות
  • אימון אישי  להצלחה
  • אסטרטגיות למידה להצלחה
  • קידום יכולות תקשורת בין אישית
  • העצמת הלומד
  • הערכה מעצימה
  • מעגל הלמידה
  • כלים לניווט הקבוצה הקטנה
  • כלי אבחון והתאמת סוג הקבוצה לפרט
  • ועוד..

 אפשרויות אותן ניתן להזמין עבור בית הספר

 

  •          מעגל הלמידה ככלי ללמידה בכיתה והוראה פרטנית- סדרה של 1-3 מפגשים (4 ש' כ"א) עם מורים המקנה את גישת מעגל הלמידה כהזדמנות ללמידה ממוקדת גיוס אנרגיה והתנסות.

 

  •          מיומנויות אימון למורים- גישה המקנה מיומנויות קשר בין אישי אחד לאחד ובקבוצה קטנה עם לומדים, להבניית אימון להצלחה.  מערך של 30 ש'.

 

  •         כלי ה-NLP ליצירת עמדת הצלחה- סדרה של 15-30 ש' המתמקדת בתפיסת ה-NLP לקידום מצוינות בקרב לומדים.

 

  • התאמת קבוצת הלימוד ללומד– כלי אבחון והתאמה ללומדים. סדרה של שני מפגשים (4 ש' כ"א).  מפגש העוסק בהזדמנויות השונות של ההוראה בקבוצות הקטנות ומפגש העוסק בתהליכי האבחון וההתאמה. כלי האבחון וההתאמה  פותח בהתאמה לתפיסות פדגוגיות מתקדמות.

 

  •         אסטרטגיות למידה המובילות לומדים להצלחה– בניית ספיראלת מיומנויות הלמידה המוקנות בבית הספר ובקבוצות הקטנות. מערך של 30 ש'. 

 

  •          הנחיית הקבוצה הקטנה- כלים בהנחיית קבוצה קטנה (15 ש')

 

  •          הפדגוגיה של ההוראה בקבוצות קטנות- הרצאה

 

  • מהותו של קשר ביןאישי מקדםהרצאה

 

  • ארגון בית הספר לנהוראה פרטנית והוראה בקבוצות קטנות- הרצאה

הערה- כל התוכניות יותאמו לבית הספר ויתואמו  עם המנהל  והנהלתו.

תרומה  לבית הספר

תרומה למורי בית הספר. התוכנית של המרכז לאימון קונפלואנטי, חדשנית, עדכנית ונותנת למורים כלים חדשים המהווים הזדמנות לפדגוגיה ממקום אחר.

תרומה למנהל בית הספר. התוכנית לקידום הפרטנות מקצוענות וחותרת להצלחה והישגים של לומדים. למנהל מוצעות אפשרויות רבות שהוא מוזמן לבחור ולהתאים לבית ספרו. ,

תרומה לתלמידי בית הספר. תפיסת הפרטנות מקדמת את היחס האישי שמקבל כל תלמיד לפי צרכיו השונים. גישות האימון  והתפיסות הפדגוגיות החדשניות מקדמות הצלחה של לומדים ומגייסות אנרגיה ללמידה.

מנחה התוכנית

 ד"ר  עודד בן- מנחם הינו איש חינוך ותיק. בעברו ניהל שני בתי ספר ואינספור מערכי התערבות לקידום למידה במוסדות חינוך שונים. עודד פיתח את גישת "מעגל הלמידה", ועסק בתחומי הנחלת אסטרטגיות למידה וניווט כיתה בבתי ספר רבים. בתי הספר  להם סייע עודד העלו את הישגי המיצ"ב והבגרות באחוזים ניכרים. כיום עודד מכשיר מנהלים ב"אורנים" ומלווה מחוזי מטעם מכון אבני ראשה. עודד הינו מאמן אישי בכיר המוכר על ידי לשכת המאמנים ומנהל בית ספר לאימון מוכר. עודד התמחה באימון לחינוך, אימון ליקויי למידה וגישות תומכות כמו  NLP, הקומי (גישת גופנפש), גשטאלט, התמקדות (פוקוסינג) ועוד.

ניתן לפנות  לטלפון: 0522290493  או- 046935062

מייל: [email protected]

הסמכות המיטיבה כגישה למניעת בעיות משמעת בכיתה

אחת הסוגיות נמטרידות בתי ספר היא החזקת תלמידים בכיתה והסמכות המורית הראויה . ההרצאה מציעה גישה סמכותית מיטיבה המתבססת על סמכות דיאלוגית אותה מנהיגים המורים. ההרצאה נועדה לאמן מורים בשיטות החזקה ומבנה את עמדת הנוכחות המורית המאפשרת הובלה ראויה של מתבגרים. ההרצאה מלווה בסרטים, דוגמאות, והמלצות המאפשרים למורים לרכוש תפיסה , עמדות וגישות מתקדמות.

בדבר פרטים   ניתן ליצור קשר עם ד"ר עודד בן מנחם 052-229043


כיצד מגייסים אנרגיה של לומדים ללמידה

הרצאה למורים ואנשי חינוך בת 3-5 ש' (כוול סדנה) שמטרתה, לאמן מורים לתכנן שיעורים מגייסי אנרגיה של לומדים. ההרצאה מתבססת על גישת מעגל הלמידה של הגשטאלט וגישות קונסטרוקטיסיסטיות. השיטה עהמוצגת  קרובה לעולמם של המורים והם יכולים ליישמה במהירות.

המרצה ד"ר עודד בן מנחם התמחה בגישה והוביל בתי ספר ומערכותצ חינוך לאמץ את הגישה ולקצור הצלחה בעקבות השימוש בה.

בדבר פרטים   ניתן ליצור קשר עם ד"ר עודד בן מנחם 052-229043



הצטרפו אלינו בפייסבוק

הצטרפו אלינו בפייסבוק

חדשות

צור קשר




הבלוג של עודד

הבלוג של עודד

הבלוג של רחל

הבלוג של רחל